ربات هوشمند تحویل غذا Marble

ربات تحویل غذا

شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم.

اشتراک گذاری:

Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin

ربات Marble

Marble رباتی طراحی کرده است که به صورت خودکار غذا را به مشتری می رساند. این ربات در حال حاضر با Yelp کار می کند. Yelp یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سانفراسیسکو قرار دارد. یکی از کاربری های این شرکت سفارش آنلاین غذا می باشد که تحویل غذا به مشتری از طریق ربات Marble صورت می گیرد.

مشتریان پس از سفارش غذا، انتخاب می کنند که تحویل غذا از طریق ربات صورت گیرد. پس از رسیدن ربات باید یک کد چهار رقمی را وارد کنند تا محفظه ی غذا باز شود و بعد از تحویل غذا ربات به شرکت برمی گردد. ربات برای مسیریابی از سنسورهای LIDAR، Ultrasonic و دوربین استفاده می کند. Google و Uber  از تکنولوژی LIDAR برای جهت یابی ماشین های خودکارشان استفاده می کنند. شرکت Marble برای طراحی ربات و توسعه ی آن ۱۰ میلیون دلار منابع مالی دریافت کرده است.

حمل و نقل کالا در فاصله‌های دور، مثلا بین دو شهر به طور معمول از طریق خودروها یا روش‌های دیگر انجام می‌شود که مشکل جدی نیست. مشکل اصلی به خصوص برای فروشگاه‌های آنلاین در حمل و نقل کالا در مسافت‌های کوتاه است. مثلا برای رساندن مواد غذایی از فروشگاه به خانه‌ها. Marble هدف اصلی خود را این نوع حمل و نقل قرار داده است.

ربات تحویل غذا

ویژگی‌های ربات تحویل غذا

این ربات طوری طراحی شده است تا بتواند محیط خود را به درستی درک کرده و با کمک سنسورها و الگوریتم‌های خود حرکت همواری در محیط‌های مختلف داشته باشد. Marble توانایی تشخیص افراد، حیوانات، خودروها و سایر اجسام را دارد و می‌تواند حرکت خود را با وجود موانع، پیاده‌روها، تقاطع‌ها و غیره پیدا کرده و به مقصد برسد.

Marble توسط مجموعه‌ای از مهندسان با تجربه از دانشگاههای Carnegie Mellon ، آکسفورد، استنفورد و هاروارد و شرکت‌هایی از جمله اپل، آمازون، SpaceX ، NVIDIA و Velodyne ساخته شده است. ماربل تاکنون بخش زیادی از خیابان‌های سانفرانسیسکو را در سیستم خود نقشه‌برداری کرده تا بدین طریق امنیت عابران و ربات‌های دیگر را حفظ کند.

اخیرا کترپیلار (Caterpillar)، شرکت سازنده ماشین‌آلات سنگین در حوزه ساخت و ساز، معدن و حمل و نقل، اعلام کرده است که Marble را خریداری کرده است. کترپیلار در حال توسعه ماشین‌های معدن خودران (Autonomous) خود است. با این وجود هنوز مشخص نیست که کترپیلار می‌خواهد مسیر ماربل در حمل بارهای کوچک را ادامه دهد یا اینکه صرفا از تکنولوژی آن در ماشین‌های غول‌پیکر خود استفاده کند.

کامیون خودران کترپیلار

کترپیلار با داشتن ۱۶ درصد از کل سهام در حوزه تجهیزات ساخت و ساز، بزرگترین شرکت در این زمینه است. به گفته کارل وایس، مدیر اجرایی کترپیلار، این شرکت قصد دارد همچنان در زمینه اتوماسیون، کنترل از راه دور و وسیله‌های خودران به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهد. حوزه خودروهای خودران برای کترپیلار یک موضوع به روز نیست، چرا که این شرکت بیش از ۳۰ سال است که از کامیون‌های بدون سرنشین خود در معادن سراسر دنیا استفاده می‌کند. موضوع مهم برای کترپیلار، افزایش ایمنی و همینطور افزایش بازدهی و کاهش اتلاف منابع است و شاید با همین منظور Marble را خریداری کرده باشد. Marble به عنوان یکی از ۲۰ شرکت برتر در ساخت ربات‌های کالارسان انتخاب شده بود.

نوژان یک شرکت هوش مصنوعی است که خدماتی مانند پردازش تصویر، پردازش صدا، خدمات یادگیری ماشین و طراحی مکانیزم های رباتیک را ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه درباره ما و برای سفارش محصول و خدمات به فرم ثبت سفارش مراجعه کنید.

برای دریافت آخرین اخبار نوژان ایمیل خود را وارد نمائید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه