درایور انکودر

برد انکودر مغناطیسی مطلق دورانی

(Magnetic Absolute Rotary Encoder Board)

 در بسیاری از کاربردهای صنعتی، آزمایشگاهی یا علمی لازم است موقعیت زاویه‌ای یا سرعت دوران موتور تعیین شود. سیستم‌های اتوماسیون یا مفاصل ربات ها، مثال‌هایی هستند که نیاز به دانستن وضعیت دقیق موتور بسیار حیاتی است. در چنین مواردی از وسیله‌ای به نام انکودر (Encoder) استفاده می‌شود. انکودر به شفت موتور متصل شده و زاویه آن را در هر لحظه ارسال می‌کند. برای استفاده از انکودر، نیاز به یک برد الکترونیکی جهت دریافت و محاسبه دقیق زاویه انکودر وجود دارد. برد انکودر مغناطیسی ساخته شده توسط نوژان تمامی نیازهای مربوط به اندازه گیری زاویه، تعداد دور دوران و سرعت دورانی در یک ربات آزمایشگاهی و نیمه صنعتی را برآورده می­ سازد.

ویژگی های ربات

قابلیت های الکترونیکی

انکودر مغناطیسی یکی از انواع مختلف انکودرها است که به دلیل دقت بالا و قیمت مناسب در صنعت استفاده زیادی دارند. برد انکودر نوژان با انواع انکودر مغناطیسی سازگاری داشته و در شرایط مختلف قابل اعتماد است. میکروکنترلر موجود بر روی این برد کاربر را از هرگونه برد دیگری برای کار با انکودر بی‌نیاز می‌سازد.

قابلیت های ارتباطی

از مواردی که در استفاده از انواع سنسورها و دستگاه‌های اندازه‌ گیری اهمیت زیادی دارد نحوه ارتباط با آن است. برد انکودر مغناطیسی با در اختیار گذاشتن درگاه RS485، امکان برقراری یک ارتباط مطمئن و سریع را فراهم می‌کند.